Diorama

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit luptatem accusantium doloremque laudanti.

Follow Me On Instagram
Search
back to top

Ulotki w słusznej sprawie

Ulotki w słusznej sprawie

Uczestnicy zajęć:

  • młodzież w wieku 12-16 lat.

Sprzęt i/lub oprogramowanie, narzędzia, materiały:

  • komputery,
  • tablety graficzne,
  • program graficzny Krita.

Organizacja i czas trwania zajęć:

Zajęcia cykliczne dla młodzieży są częścią projektu „Mądrzy Cyfrowi”, realizowanego przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” przy wsparciu Google.org. W inspiracji prezentujemy jedno z pięciu spotkań dla młodych ludzi, w czasie którego uczestnicy projektowali ulotki z wykorzystaniem tabletów graficznych na temat problemu zaśmiecania środowiska.

Przebieg zajęć:

Celem projektu „Mądrzy cyfrowi” jest edukacja uczniów w zakresie wartości połączona z podnoszeniem ich kompetencji cyfrowych i rozwijaniem postaw odpowiedzialności społecznej. Pierwszy etap projektu to cykl 5-ciu spotkań realizowanych podczas ferii zimowych, na których uczestnicy zapoznali się z kilkoma narzędziami cyfrowymi ucząc się tworzenia oraz obrabiania grafik i zdjęć. Spotkania służą realizacji projektu społecznego, którego głównym elementem jest problem zaśmiecania środowiska.

Młodzież uczestniczyła w zajęciach graficznych w Pracowni Grafiki Komputerowej. Pod czujnym okiem instruktorki młodzi zgłębili obsługę programu graficznego Krita i tworzyli swoje autorskie ulotki o tematyce nawiązującej do problemu śmiecenia. Projekty ulotek zawierają rysunki oraz informacje dotyczące skutków wyrzucania śmieci, właściwej segregacji, czasu rozkładu niektórych śmieci, itp.

Pracownicy biblioteki wspierają i konsultują z młodzieżą realizację projektu. Ulotki trafią do szkół, urzędu gminy, ośrodków zdrowia, sklepów, banków. Zostaną wydrukowane na ekologicznym, pochodzącym z recyklingu papierze.

Korzyści dla uczestnicków i dla biblioteki:

Uczestnicy:

  • zdobyli nowe umiejętności cyfrowe, zostali pobudzeni do aktywności społecznej,
  • rozwijają w sobie postawy odpowiedzialności społecznej,
  • zyskali świadomość wpływu na wyeliminowanie zagrożenia śmiecenia, dbania o czystość w najbliższym otoczeniu,
  • nabywają umiejętności kierowania i inicjatywy,
  • współpracują w grupie nad problemem, projektem,
  • otrzymują wsparcie pracowników biblioteki i instruktora,
  • rozwijają swoje zainteresowania oraz pasje.

Biblioteka:

  • poszerzyła swoją ofertę o nowe zajęcia dla młodzieży,
  • zdobyła nowych odbiorców, pozyskała czytelników,
  • wypracowuje pozytywny wizerunek jako placówki mającej wpływ na otoczenie, wychodzącej poza utarte schematy dotychczasowej działalności, idącej z duchem rozwoju,
  • zyskuje wizerunek miejsca otwartego na kreatywność ludzi,
  • pozytywnie oddziałuje na otoczenie.

Tekst i zdjęcia: Gminna Biblioteka Publiczna w Obrazowie. Inspiracja zgłoszona w konkursie „Kreatywne inspiracje” dla uczestników projektu „Kluby kreatywności w bibliotekach”)